controlo+z+1=
alt= duplicar
comando+ d= deselenccionar
calar/desvanecer= suavizar los pixeles
tolerancia= para jora con los colores
canal alfa=serie de informacio
1- HERRAMIENTA DE SELECCIÓ
• Eina de retall i enquadrament.
• Escalat, distorsió i microdistorsió.
• Capes, + rotació, eina de retall i enquadrament.
• Eina de Text + Capa / Estil de Capa
-pacidad, Crear Capa Nueva, Modos de Fusió de Capes, Guardar Seleccions com a Canal Alfa
3- Nivells, eina Histograma (a imatges a escala de grisos)
3- Nivells, eina Histograma (a imatges a escala de grisos)
100.............../............................./................0
100 ............75 ......................25 .................0
sombras-medios tonos- altas luces
todas la fotos= han de haber detalles
un pegote negro= no tiene detalle
TONO Neutro = es un gris sin dominante
EX:
R - 150
G - 150
B - 150
EL DOMINANTE
R--- C C--- R
G--- M M---G
B--- Y Y---Y
0 = GRIS OSCURO
255= GRIS CLARO
para generar un tono neutro solo es en RGB y CMYK canvia
imagen plana lo contrario de imagen contrastada
original
imagen oscura
original
IMAGEN PLANA
ORIGINAL

5- Eines de neteja de defectes i impureses
NADAL
7- Eines de dibuix i pintura:
• La Trama digital:
8.La Trama: es necesari per poder imprimir una imatge i apreciar el seus grisos o tons,amb diferent mide simularan els diversos grisos ,una caracteristiques de trama es la liniatura: la liniatura es refereix al nombre de punts de trama
Tipus de tramat:
convencional (AM), estocàstic (FM) i híbrids (XM).
el to continu es simula mitjançant punts (denominats punts de semitó) impresos en files.Les línies s'imprimeixen en angles diferents per tal que les files siguin menys perceptibles.
*Per aconseguir aquest efecte de tramat, es fan servir diverses tècniques:
Tramat AM,Tramat FM
Els elements bàsics en les trames AM són:
• El percentatge i medició.
El punt de semitó
La forma del punt
Els nivells de gris possibles
L'angle de trama,
La liniatura
|
liniatura:se expresa en lpi= lpp o l/cm -> 1pulgada= 2.54 cm
medición: con la ajuda de cuentahilos (5mm,1cm),utilizando un liniometre
• El diferents punts de trama.
redondo:menos visible
cuadrado: mas constractado
elíptico: menos constractado
guany de punt
40% a 63%= 23%
guany de punt
40% a 63%= 23%
40 % a 80%= 12%
papel para ofset no estucada
papel para ofset estucada= que deixa un punts molts petits
ejercicio a
ejercicio b
El diferents punts de trama:
RIP: es tracta d’una CPU pròpia amb el programari adequat (RIP de Hardware),o bé una aplicació específica que pot operar des d’una estació de treball (RIP de Software).
• Angles de la trama:
L'efecte muaré: Resonancia óptica ocasionada por la superposición de varias tramas con igual inclinación.
Problemes derivats d'una mala angulació:
Problemes derivats d'una mala angulació:
Visibilitat de la roseta
Moiré
Pèrdua de detall
Salt òptic
Inestabilitat tonal
Inestabilitat de color
Inestabilitat tonal
Inestabilitat de color
Trames estocàstiques
* Tamany del punt (micres) = 25400resolució (ppp)
* Tamany del punt (micres) = 25400 resolució (ppp) píxels del cluster
• Solució de bandes en degradats
• Solució de bandes en degradats
10- Reemplaçar color:
antes
despues
• El PostScript : és un "llenguatge de descripció de pàgina", és a dir, és un llenguatge de programació que s'usa per dir-li a una màquina destinada a imprimir com i què ha d'imprimir.
• El Guany de punt.
En el procés d'impressió, quan la tinta arriba al paper es dispersa. El grau de dispersió varia, per la qual cosa pot canviar-se en el submenú Preferències en funció de la impressora
En el procés d'impressió, quan la tinta arriba al paper es dispersa. El grau de dispersió varia, per la qual cosa pot canviar-se en el submenú Preferències en funció de la impressora
• Corbes de color en la reproducció d'imatges.
• Equilibri de grisos.
en teoria, si se imprime con los tres colores primarios C.M e Y en cantidades iguales, se debe obtener un gris neutre, es importante porque ayuda a determinar la mezcla correcta de colores
Tècniques de reducció de color:
Tècniques de reducció de color:
UCR:Una forma de reduïr la quantitat de tinta aplicada és substituïr els negres saturats
GCR :és substituïr els grisos neutres de tres colors per tintes de semitó a la planxa del negre
són aquelles que ens aporten dades per determinar errors durant el procès de reproducció. Hi ha diferents entitats d’investigació gràfica que presenten models estandarditzats per controlar la producció:
UGRA, FOGRA, GATF
*Aquests gràfics, digitals o físics, en general incorporen camps per verificar:
L’equilibri de color, Tons carn i pastel, Guany de punt, Percentatge mínim i màxim, Ajustament de GCR i UCR ,Elements PostScript
Reproducio de colores
• Límit de tinta negra
• Perfils ICC i espais de color assignats. Criteris d'assignació de perfils: perfil incrustat, conversió del perfil a l'espai de treball o perfil desactivat.
*UGRA (Associació d’investigació de la industria gràfica)
*CHFOGRA (Institut d’Investigació per a les tècniques de la impressió i la reproducció) DE
*GATF (Fundació tècnica per a les arts gràfiques) US














































Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada